Borgerrådgiveren, Københavns Kommune

Borgerrådgiveren, Københavns Kommune
Vester Voldgade 2 A,
1552 København V.
Tlf.: 33661400
Kontakt

Borgerrådgiveren er en uafhængig klageinstans under Københavns Kommune.
Er du utilfreds med behandlingen af din sag i Københavns Kommune eller med kommunens behandling af dig, kan du henvende dig til Borgerrådgiveren.
Det er muligt at få en tolk stillet til rådighed ved et eventuelt møde.

SÃ¥dan bliver din klage behandlet
Når Borgerrådgiveren modtager en klage, vurderes det, om Borgerrådgiveren kan behandle klagen. Hvis Borgerrådgiveren ikke kan behandle klagen, får du vejledning om, hvordan du så kommer videre med sagen.
I første omgang bør du henvende dig dér, hvor din sag behandles, eller hvor opgaven normalt udføres. Borgerrådgiveren kan hjælpe dig med at klage til den forvaltning, du ønsker at klage over.
Hvis kommunen har begået fejl eller ikke har levet op til kommunens standard, f.eks. ved ikke at møde dig med respekt, ligeværdighed, dialog og tillid, kan Borgerrådgiveren udtale kritik eller komme med en henstilling til den forvaltning, som du har klaget over.